Dimecres 13 d'agost de 2025
|
21:05 H
Un espectacle del Cirque du Soleil.
Un espectacle del Cirque du Soleil. (Foto: Andorra Turisme)
Actualitat

El 83% del públic d’'Il·lu' ha estat turista i el 90% ha pernoctat a Andorra

Les dades d’assistència confirmen l’efecte crida del Cirque du Soleil en el turisme, amb una estada mitjana de 2,3 nits

Andorra la Vella.- L'espectacle 'Il·lu' del Cirque du Soleil ha aconseguit unes xifres d'assistència per sobre de les 64.000 persones. Les dades no són exactes perquè encara s'ha de fer el recompte de l'última funció, que tindrà lloc aquesta nit. De totes maneres, des d'Andorra Turisme indiquen que estan "força satisfets" perquè la mitjana d'ocupació dels 22 espectacles que s'han celebrat el mes de juliol s'estima que se situarà sobre el 82%. De fet, un dels requisits que demana la companyia canadenca per tornar a Andorra és que l'ocupació estigui al voltant del 80%.

"Evidentment, falta encara el tancament d'avui, però estaríem per sobre de les 64.000 persones que han assistit als diferents espectacles que s'han fet", ha explicat el director de producte i esdeveniments d'Andorra Turisme, Enric Torres. La darrera funció començarà a les deu de la nit d'aquest diumenge i sempre hi ha espectadors que compren a última hora a través de les guixetes. Per aquest motiu, les dades encara no són del tot exactes.

En relació amb el perfil dels assistents, un 83% del públic ha estat estranger, principalment turistes, dels quals un 90% han pernoctat a Andorra. La mitjana de les estades ha estat de 2,3 nits, tal com indiquen les primeres dades recollides per Andorra Turisme durant les dues primeres setmanes d'espectacles. "Set de cada deu espectadors han dit que el motiu pel qual han vingut a Andorra ha sigut per l'espectacle", ha apuntat Torres. Pel que fa al públic nacional, es calcula que entre un 16 i un 17% han presenciat les obres, una dinàmica semblant a la resta dels anys anteriors.

Davant les primeres xifres d'aquest 2025, des de la institució turística del país destaquen que la presència de la companyia cultural converteix el Principat en un atractiu diferenciador a l'hora d'escollir destí vacacional, segons ha precisat Torres. "Hi ha gent que es planteja anar de cap de setmana o marxar uns dies de vacances i el fet que hi hagi un espectacle a Andorra fa que, possiblement, en lloc d'anar a un altre destí, decideixin venir a Andorra", ha asseverat el director.

Una altra fita assolida és la valoració de l’espectacle. Segons les primeres enquestes s'ha puntuat amb una nota per sobre del 8 sobre 10. "El contracte amb el Circ té unes clàusules que obliguen les dues parts a consensuar i a validar el funcionament del mateix espectacle. Les clàusules estableixen que ha d'haver-hi una ocupació per sobre del 80%, que es produeix, i que la valoració de l'espectacle ha d'estar per sobre del 8, que aquest any també es produeix", ha valorat Torres.

Una de les novetats d’aquesta edició ha estat la modulació de preus en funció de la ubicació de les localitats. Les entrades prèmium, amb seients a la grada central, han estat les primeres a esgotar-se. Aquest model "ha funcionat molt bé", ha dit Torres, subratllant l’interès del públic per les millors localitats.

Pel que fa a l’assistència per dies, si bé divendres i dissabte s’han mantingut com els dies amb més públic, Torres ha destacat una bona afluència també entre setmana, especialment els dimarts i els dijous. De fet, durant aquests dos dies hi ha hagut un increment respecte a l'any passat.