Dissabte 01 de novembre de 2025
|
06:43 H
L'exeuctiu ha informat el sector del vehicle sobre els tràmits que es poden fer en línia.
L'exeuctiu ha informat el sector del vehicle sobre els tràmits que es poden fer en línia. (Foto: Pexels)
Empresa

Tràmits d'empresa relacionats amb vehicle, en línia el 2026

La trobada entre l'executiu i el sector ha permès detallar-los com està dissenyada la plataforma per fer els tràmits en línia

Andorra la Vella.- El Govern continua avançant en el desplegament del pla de digitalització dels tràmits perquè estiguin disponibles de forma telemàtica a través de la seu electrònica i així poder fer més àgil i fàcil la tramitació per a tota la ciutadania, especialment per al sector empresarial que, tal com marca la normativa, té l’obligació de comunicar-se amb l’administració de forma digital. És en aquest marc que aquest divendres l'executiu ha mantingut una reunió telemàtica amb el sector automobilístic, a través de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra, per informar- los del desplegament del pla i explicar-los que tots els tràmits vinculats a vehicles ja estan disponibles en línia. En el marc del desplegament de la digitalització dels tràmits i de la trobada telemàtica, el Govern també ha informat el sector que a principis del 2026 tots els tràmits d’empresa vinculats a vehicles s’hauran de fer de forma obligatòria a través de la seu electrònica, tal com marca la normativa. 

Tal com informen des de l'executiu aquest és el pas natural per continuar desplegant una administració més oberta, digital i disponibles les 24 hores del dia els set dies de la setmana. Així, la trobada ha permès també esclarir dubtes i brindar l’acompanyament necessari al sector perquè es puguin adaptar a aquest canvi.

Així, la trobada ha permès detallar-los com està dissenyada la plataforma per fer els tràmits en línia i constatar que totes aquelles gestions que fins ara es fan presencialment ja estan disponibles digitalment. Els tràmits vinculats a vehicles representen un gran volum del total de tramitacions vinculades a empresa que es realitzen actualment a l’edifici de Prat de Rull –que cal recordar que des del setembre d’enguany és l’espai destinat a atendre la tramitació presencial de les empreses i que ofereix acompanyament en la digitalització.

Notícies relacionades