Divendres 26 d'abril de 2024
|
09:42 H
Botiga Carrefour Express a Santa Coloma.
Botiga Carrefour Express a Santa Coloma. (Foto: Enclar Carburants)
Empresa

Carrefour va perdre 561 milions d'euros el 2018

París

El grup francès de gran distribució Carrefour ha anunciat aquest dijous que el 2018 va perdre 561 milions d'euros, 30 milions d'euros més que les pèrdues registrades l'any anterior. Aquesta quantitat inclou càrregues financeres netes de 262 milions d'euros i també un resultat net negatiu de 301 milions d'activitats ja abandonades, com el de les 273 botigues que el 2014 va comprar al grup espanyol DIA, el tancament de les quals va finalitzar el 2018.

Al marge d'aquests elements no recurrents, el resultat net ajustat va ser positiu i es va situar en 802 milions d'euros, 29 més que l'any anterior. El seu resultat operatiu corrent (ROC) va ser de 1.905 milions d'euros, 101 milions menys que en 2017. En concret, va caure un 43,3% a França, fins als 466 milions d'euros, en part per l'impacte de les protestes dels 'armilles grogues' en l'últim trimestre.

A la resta d'Europa la seva ROC va retrocedir un 1,9%, fins a 664 milions, a l'Amèrica Llatina va avançar un 7,2%, fins als 767 milions, i a Àsia va passar de 4 milions a 45. D'altra banda, la seva facturació va avançar en termes comparables un 1,4%, fins als 84.916.000, va afegir la companyia en un comunicat. El president Alexandre Bompard va recordar que el 2018 Carrefour va emprendre una "transformació sense precedents" que va contemplar una optimització dels costos.

En aquesta línia, ha considerat que els resultats obtinguts en el marc "d'un context macroeconòmic complex" reforcen la seva confiança en el pla marcat per 2022. Entre ells, aconseguir un estalvi de 2.800 milions d'euros, 800 més que la xifra calculada inicialment, així com una facturació de 5.000 milions en la venda dels seus productes biològics o la cessió de 500 milions d'actius no estratègics d'aquí al 2020.

Notícies relacionades