Diumenge 05 de maig de 2024
|
00:23 H
Hugo Solano, a l'esquerra, en el moment de rebre el guardó de l'Skal CLub.
Hugo Solano, a l'esquerra, en el moment de rebre el guardó de l'Skal CLub. (Foto: Skal Club)
Turisme

Turisme escolar, 'menystingut perquè no se'l coneix prou'

Andorra la Vella.- El turisme escolar "ha estat menystingut perquè no se'l coneix prou". Aquest és el parer d'Hugo Solano, responsable de l'operador turístic SkiEvasion, que any rere any porta milers d'escolars a Andorra a gaudir de la neu. En aquest sentit, defensa que cal tenir en compte que el sector del turisme escolar "té molt recorregut" i podria aportar "molts diners" a aquells que hi apostin. A més, més enllà del benefici immediat subratlla els fruits que es poden recollir a llarg termini, tenint en compte que aquests joves, si estableixen un lligam amb el país, en un futur, quan siguin adults, hi tornaran.

D'aquesta manera, Solano explica que ell un dels projectes "que sempre" ha defensat és que es facin realment hotels pensant en les famílies, amb veritables espais on els infants es puguin estar i creu que això seria una gran aposta per atreure turisme familiar i juvenil. En aquest sentit, considera que s'està massa obsedit en l'aposta pel turisme de qualitat i creu que aquest concepte no té per què passar necessàriament per anar a buscar el client d'alt valor adquisitiu sinó especialitzar-se en determinats segments. Així, creu que Andorra tindria un gran potencial en aquesta especialització incidint en el concepte "un destí que atén" certes necessitats com les de les famílies, els joves o les persones amb discapacitat, per exemple. En aquest sentit, defensa que el turisme estudiantil s'assimila molt al rus en el fet que té "un pressupost" que es gasta. "Si tu dones 50 euros als teus fills per les vacances segur que se'ls gasten i no cal que esperis el canvi", comenta. Així, creu que un establiment en què realment hi hagués una bona sala de jocs podria treure molt profit d'aquest tipus de visitant.

Després de vint anys treballant al país, tant com a emissor com a receptor, creu que Andorra ha anat "aprenent a créixer i adaptar-se als corrents del mercat", que ha tingut una "capacitat d'adaptació molt flexible" però, en canvi, considera que "de vegades" s'ha viscut "d'esquena" a la resta d'oferta del Pirineu. "Ens mirem massa el melic" i malgrat que l'oferta del Principat sigui molt potent fa un crit d'alerta, ja que la resta també està "creixent" i consolidant "una oferta que atén altres públics". Així, lamenta que per exemple el seu segment de treball de vegades està "desatès".

I posa el focus en l'amenaça del sector immobiliari, ja que cada vegada hi pot haver més "manca d'allotjament" arran de la reconversió d'hotels en habitatge i també en el fet que alguns dels establiments es reconverteixen en allotjament per a treballadors arran de la manca de pisos. Això, manifesta, pot fer perdre per exemple "petits hotelets" amb un saber fer que creu que els diferencien de les grans cadenes. I en un moment de 'boom' turístic també lamenta que s'està "una mica desbocat" i que això faci que no s'estigui cuidant prou el client, pensant que si no està content ja en vindrà "un altre". "Ens hem d'abaixar els fums i racionalitzar", opina, ja que creu que en un moment o d'altre pot arribar una contenció per part dels clients i això es pot acabar pagant.

Ara fa uns dies Solano va ser premiat per l'Skal Club d'Andorra per la trajectòria de la seva empresa i destaca que per a ell va ser "un orgull" rebre aquesta distinció i més perquè el segment amb el qual treballen fa sovint que estiguin "a l'ombra". Reivindica el fet que més enllà de ser una empresa emissora també comptin al país amb un receptor i que, d'aquesta manera, contribueixin també "fiscalment al creixement del país", a crear llocs de treball i a dinamitzar l'economia.

Notícies relacionades