Dilluns 29 d'abril de 2024
|
00:39 H
El gerent de Coopalsa, Gabriel Dallerès, durant la presentació dels resultats de l'enquesta.
El gerent de Coopalsa, Gabriel Dallerès, durant la presentació dels resultats de l'enquesta. (Foto: Coopalsa)
Empresa

Els usuaris incrementen fins al 8,3 la nota al servei de transport públic gestionat per Coopalsa

Andorra la Vella.- Els usuaris valoren el servei de transport públic que presta Coopalsa amb un notable alt, concretament amb un 8,3 sobre 10. Es tracta d'una valoració sensiblement superior respecte de l'enquesta de principis d'any, quan la companyia va rebre una nota del 6,5. Tal com ha exposat aquest dimarts el gerent de la companyia, Gabriel Dallerès, la valoració s'ha conegut a partir d'una enquesta a 380 usuaris de les línies de bus majors d'edat que s'ha encarregat a una empresa externa. L'estudi té una fiabilitat del 97% i es va fer a peu de diferents parades entre l'onze de setembre i el 7 d'octubre.

Coopalsa és la UTE formada per Cooperativa Interurbana i Transpisa, la filial andorrana de l'empresa Alsa. Explota les línies de transport públic de viatgers L2 (Andorra la Vella-Encamp), L4 (Andorra la Vella-Pas de la Casa), L5 (Andorra la Vella- Arinsal), L6 (Andorra la Vella- Ordino) i Línia Circular (Andorra la Vella- Escaldes). Per tant, totes les línies nacionals de transport públic, excepte la de Sant Julià (L1) i el Bus Exprés.

Aquesta és la tercera vegada des de l'inici d'aquesta concessió que es fa una enquesta d'aquestes característiques, el que permet obtenir una fotografia fidel del que pensen els usuaris del transport públic, conèixer el seu perfil i veure el grau de satisfacció, per tal de poder implementar millores i augmentar la qualitat del servei.

Segons l'enquesta, el primer aspecte a millorar és el d'oferir més informació a les parades, que de forma global obté una puntuació de 6,8 sobre 10. Una altra qüestió que requereix millores és la freqüència de pas dels vehicles, fet que repercuteix en altres barems de qualitat com la sensació d'espai i la puntualitat. Dallarès ha assegurat que Coopalsa hi està treballant, dins el marc de la concessió, fent el canvi a vehicles més grans.

L'enquesta també ha permès recollir dades demogràfiques del perfil de la persona que utilitza habitualment el transport públic (al marge dels usuaris del bus lliure). El perfil d'usuari és el d'una dona resident, que fa servir l'autobús diàriament amb un abonament, d'entre 26 i 51 anys, que fa més de deu anys que viu al país i que està assalariada: la majoria es dedica a l'hostaleria, el comerç o els serveis.

Notícies relacionades