Diumenge 28 d'abril de 2024
|
02:43 H
Representants del Consell del Sector Privat de Turisme.
Representants del Consell del Sector Privat de Turisme. (Foto: )
Turisme

El sector privat de turisme es constitueix en el consell del sector privat de turisme amb l’objectiu de contribuir a la millora continuada del sector

Andorra la Vella.- Després d’un any de feina i de la signatura d’un acord de col·laboració amb el Govern, aquest dimecres s’ha presentat formalment el consell del sector privat de turisme (CSPT), una entitat que agrupa per primera vegada i en una sola veu el sector privat turístic del país. El seu objectiu és ser un espai de debat que contribueixi a la millora contínua del sector turístic, tenint en compte criteris de sostenibilitat.

El CSPT està format per la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra, precursora de la iniciativa; la Confederació Empresarial Andorrana (CEA) i 13 empreses i associacions: la Unió Hotelera d’Andorra, Autèntics Hotels, l’Associació d’Empreses d’Allotjaments Turístics, Ski Andorra, Naturland, Caldea-Inúu, Unnic Andorra, l’Associació d’Agències de Viatges d’Andorra, l’Associació de Transports Públic de Viatgers d’Andorra, l’Associació de Comerciants Riberaygua i Travesseres, l’Associació Comerciants del Centre Històric d’Andorra la Vella, l’Associació de Comerciants de l’Eix Central, i l’associació APROPAS.

La presentació ha servit per donar a conèixer la imatge corporativa del CSPT i també per presentar els seus portaveus: el vicepresident de serveis turístics de la Cambra, Ricard Vicens; i Esther Santuré. També s'ha comptat amb la presència de tres representants del sector privat que s’han incorporat al Consell d’Administració d’Andorra Turisme: Jordi París, Sònia Yebra i Josep Marticella.

"Estem molt satisfets de presentar el CSPT, que és una entitat que ha esdevingut un ecosistema natural de debat i reflexió, on destaco sobretot la capacitat de treballar de forma cohesionada dels tots participants amb una bona entesa per aconseguir objectiu comú”, remarca Ricard Vicens, portaveu del CSPT.

Fa més d’un any que el CSPT impulsa una reflexió sobre el model actual de turisme. La Cambra va ser-ne la promotora i, juntament amb la CEA i les empreses i associacions que en formen part, s’hi van sumar perquè consideren que el turisme és un sector clau de l’economia andorrana i un dels principals motors de desenvolupament, generador de riquesa i ocupació del país.

El sector turístic representa aproximadament un 40% del PIB andorrà de forma directa i indirecta, i actualment el país està immers en un canvi de cicle que requereix una actuació cohesionada i consensuada de tot el sector turístic.

Durant aquests mesos es van organitzar un seguit de reunions de treball que van donar com a resultat la proposta de 5 reptes de futur que ha d’afrontar el sector: el model aspiracional de turisme; la transversalitat/innovació-digitalització; la dignificació del sector; escenaris de futur i desestacionalització i la sostenibilitat.

Durant el mes de març passat, la Cambra i Govern van signar un MOU i per altra banda, la Cambra i les 14 empreses i associacions del CSPT van signar un acord de col·laboració amb la voluntat de totes les parts de donar recorregut a l’objecte del projecte, per tal de promoure un espai de debat que contribueixi a la millora continuada del sector turístic tenint en compte criteris de sostenibilita

En aquest acord s’hi va detallar la representació institucional de la Cambra, la definició dels objectius a assolir, l’organització i funcionament del que avui és el CSPT i la representativitat del sector privat al consell d’administració d’Andorra Turisme.

Al juny va tenir lloc la primera reunió del consell d’administració d’Andorra Turisme, amb la participació dels tres representants. Aquesta representació del sector privat del turisme permetrà seguir unes línies estratègiques conjuntes i mostrar un alineament dels objectius de política turística nacional tenint en compte les necessitats del sector empresarial.

La voluntat és donar veu al sector privat i vetllar pels interessos generals i no particulars, tot prioritzant la competitivitat del sector i assolint un alineament entre el sector públic i privat en matèria turística.

Entre els principals objectius que es marca el CSPT destaca l’aposta per establir un model de turisme més qualitatiu i menys quantitatiu, que impliqui un canvi estructural i que això permeti abordar estratègicament diferents perspectives.

La intenció és seguir impulsant la desestacionalització i posicionar la destinació turística, a més de la necessitat d’aconseguir professionals qualificats que permeti la dignificació del sector.

L’entitat neix i vol consolidar-se amb la voluntat d’assolir més transversalitat en la gestió amb el Govern, els comuns, Andorra Turisme i també, dins del propi sector turístic per afrontar els reptes actuals i de futur.

Notícies relacionades