L'aposta de la venda presencial sobre la venda en línia
A l'Alça

La firma de la llar de Martina Klein guanya fidels amb el seu ‘corner’

L’associació dels grans magatzems Pyrénées amb firmes exclusives marca l’estratègia de vendes de la companyia

Arreu d’Europa, la secció de la llar dels grans magatzems va ser, juntament amb la de l’alimentació, l’àrea que més vendes va registrar durant la pandèmia. El fet d’estar més temps a casa, va provocar que la població volgués millorar l’aspecte de la seva llar i conscient d’aquesta necessitat, el sector ha anat portant al Principat noves marques de decoració i mobles per ampliar l’oferta disponible. Una d’elles, és l’empresa de la model Martina Klein, que juntament amb dues sòcies més, al 2016 va iniciar la seva aventura pel món de l’interiorisme. “És més difícil donar-se a conèixer en un món tan globalitzat per internet però anem tenint ‘amics’ de la marca en diversos països, com Andorra, on hi ha el primer ‘corner’ de 30 metres quadrats que tenim dedicats a la marca. Pyrénées estava buscant noves marques amb les que vincular-se de manera exclusiva, nosaltres estàvem buscant créixer i malgrat estem creixent a un molt bon ritme, no vam voler deixar passar aquesta oportunitat”, ha assegurat Klein al programa ‘A l’alça’. Fa temps que Pyrénées han inclòs dins la seva estratègia comercial, unir-se a marques de prestigi que només es puguin trobar als seus magatzems. I després del l’auge que la secció de la llar va experimentar amb el confinament, l’aliança amb una casa de decoració era qüestió de temps.

Malgrat que les vendes es fan principalment en línia, tenir una botiga física al Principat els permet crear una fidelitat dels clients. “Donar-se a conèixer és complicat, sobretot en un món on tot és tan ràpid i tan barat. I tot és fotografiable, i un coixí barat, per exemple, ben fotografiat, pot semblar un bon coixí i després el tens físicament i resulta que no. Explicar la bona qualitat i reeducar les persones sobre el mal que ha fet el ‘low cost’ és difícil, hi ha moltes persones necessitades de coses boniques, aleshores col·locar-te en aquella franja i ser creïble i trobar el 'target' de gent necessitada d’un canvi important a nivell de qualitats”, ha lamentat durant l’entrevista. És evident que els seus productes, d’alta qualitat i fets per un equip d’artesans locals, no podran competir mai amb els preus d’altres marques que fabriquen en massa al continent asiàtic, però tampoc busquen equiparar-s’hi.

Filla de pares arquitectes, sempre va saber que tard o dora acabaria vinculant la seva vida a aquest món, i no li va fer por baixar de la passarel·la per reinventar-se i posar-se en el paper d’emprenedora. A través de llins, cotons i velluts, ha creat el que ella en diu ‘una filosofia de vida’, perquè ‘tèxtil de la llar’ se li queda curt per explicar el viatge que hi ha al darrere de cada peça. Aquest trajecte l’ha portat fins a Andorra, on la seva marca s’obre pas primera primera vegada amb un espai físic.