Víctor Muakuku, director del departament d’Organització i Sistemes de Grup Pyrénées. (Foto: AUSAPE)
Entrevista

'La intel·ligència artificial ens permet oferir un millor servei als nostres clients'

Parlem amb Víctor Muakuku, director del departament d’Organització i Sistemes de Pyrénées Andorra

Grup Pyrénées aposta fermament per la implementació de plataformes digitals per millorar l’eficiència empresarial, reduir costos, i reforçar la relació amb els clients, els empleats i els seus socis comercials. En parlem amb Víctor Muakuku, director del departament d’Organització i Sistemes de la companyia.

Pel que fa a la gestió empresarial, de quina manera està fent Grup Pyrénées aquesta la transformació digital?

A través del SAP, un sistema informàtic d’organització interna que fan servir les grans empreses, hem posat en marxa el que s’anomena ‘programa Únic’. Aquest programa està format per una sèrie de projectes alineats amb el Pla Estratègic de Tecnologies de la Informació 2020-2023 impulsat per Grup Pyrénées, que ens permet desenvolupar solucions d’intel·ligència artificial.

I això en què es tradueix?

La intel·ligència artificial ens permet oferir un millor servei als nostres clients i tenir una millor gestió dels nostres recursos. Per exemple, a través d’un programa informàtic podem elaborar un pressupost molt aproximat del que ens costaria adquirir un nou producte. A través d'una sèrie de qüestions molt senzilles que planteja el programa i que el responsable de l’empresa respon, calcula el teu risc i fa una previsió del nombre d’unitats necessàries per cobrir la demanda, i així tenir una millor planificació.

Han compartit amb altres empreses l’experiència del ‘programa Únic’?

Recentment, vam ser presents a la darrera trobada de la AUSAPE, l’Associació d'Usuaris del SAP d’Espanya, que es va celebrar a Bilbao i allà vam compartir el nostre cas. El SAP és principalment un sistema de gestió interna d’empreses, però fa cinc anys van ampliar el seu ventall de serveis per poder incorporar altres tipus de solucions que s’apropin més a la relació amb els clients.

Han comptat amb el suport d’alguna empresa especialitzada per a la seva transformació digital?

Ho hem fet de la mà d’Enzyme, una consultoria especialitzada en intel·ligència artificial, i de la qual Grup Pyrénées n’és soci. Amb el seu suport, la intel·ligència artificial aplicada a la companyia ens facilitarà la creació de noves experiències, productes i serveis per als clients. Aquesta nova tecnologia ens permetrà prioritzar i preveure les necessitats i tendències dels nostres consumidors i socis comercials.

El ‘programa Únic’ ja s’ha aplicat a tots els departaments de Grup Pyrénées?

S'està desplegant; a escala interna s'ha començat per les àrees de finances i esperem que en els mesos vinents ja el puguem aplicar en els departaments que estan directament vinculats als clients.