Un autobús a la parada de l'Estació Nacional. (Foto: Arxiu ANA)
Empresa

Prova pilot amb panells informatius a les parades de bus per continuar impulsant el transport públic

Jover es mostra satisfet per l'acord amb Coopalsa pel que fa a les compensacions, però encara falta arribar a una entesa amb Nadal

Andorra la Vella.- Amb l'objectiu de continuar impulsant la utilització del transport públic, el consell de ministres ha aprovat aquest dimecres la posada en marxa d'una prova pilot per a la instal·lació de panells informatius digitals a diverses parades de bus per tal de donar més facilitat i informació als usuaris. Així, tal com ha explicat el ministre portaveu, Eric Jover, l'adjudicació del servei ha estat per a FEDA Solucions per un import de 37.144,48 euros.

De fet, FEDA és l'entitat que actualment gestiona l'aplicació MOU_T_B, una eina que integra un sistema de gestió d'autobusos i que permet veure en temps real aspectes com les línies de pas i la ubicació dels vehicles. Així doncs, la prova pilot consisteix en la instal·lació i configuració de quatre monitors en marquesines que seleccionarà el departament de Transports durant un termini de 180 dies amb l'objectiu d'estudiar la viabilitat, idoneïtat i resistència del material.

La prova permetrà definir la tipologia de pantalla necessària per equipar les marquesines segons diferents criteris com per exemple l'emplaçament d'aquestes o el tipus d'alimentació disponible, entre d'altres.

Incidència a l'aplicació MOU_T_B

Pel que fa a la recent incidència en l'aplicació MOU_T_B, Jover ha manifestat que s'està treballant per tal que no es torni a reproduir. Aquesta incidència ha provocat que alguns usuaris del transport públic que disposaven de l'abonament gratuït hagin hagut de satisfer el cost d'algun trajecte de línia regular, tot i que l'executiu va acordar amb les companyies no cobrar cap import als passatgers.

És per això que des del Govern s'ha demanat als usuaris que s'hagin trobat en aquesta situació que s'adrecin a l'edifici administratiu del Prat del Rull amb el tiquet corresponent i se'ls hi retornarà l'import.

En aquest sentit, Jover ha indicat que les persones que hagin sol·licitat l'abonament gratuït però que no el tinguin actiu, hauran de tornar a registrar-se a l'aplicació amb les dades que novament FEDA Solucions està enviant als usuaris per mitjà d'un correu electrònic de manera massiva.

Satisfacció per l'acord en les compensacions

D'altra banda, el ministre portaveu també s'ha mostrat satisfet per l'acord amb el qual s'ha arribat amb Coopalsa pel que fa a les compensacions després de l'entrada en vigor de l'abonament mensual a 30 euros. Jover ha assegurat que es tractava d'una "concessió complexa que era el primer cop que la desenvolupàvem" i que encara va ser més difícil de gestionar amb l'esclat de la pandèmia. Tot i l'acord, però, encara falta arribar a una entesa amb Nadal.

Pel que fa a la demanda de la companyia de segellar l'acord amb un document escrit, el ministre ha manifestat que aquest tràmit no és necessari si se satisfà el pagament del preu acordat, ja que aquest fet demostrarà "que estem reconeixent la solució tècnica a la qual s'ha arribat conjuntament". "Més enllà de la forma és important haver arribat a un acord", ha afegit.

Finalment, Jover també s'ha referit a l'ampliació de les freqüències de bus previstes per al setembre. En aquest sentit, ha dit que "com més traves" es vagin solucionant amb les companyies, més àgils seran els processos d'adaptació del sistema del transport públic durant els mesos vinents.