El ministre de Turisme i Telecomunicacions Jordi Torres durant la presentació de l'Andorra Shopping Festival. (Foto: M. R.)
El ministre de Turisme i Telecomunicacions Jordi Torres durant la presentació de l'Andorra Shopping Festival. (Foto: M. R.)
El ministre de Turisme i Telecomunicacions Jordi Torres durant la presentació de l'Andorra Shopping Festival. (Foto: M. R.)
Consum

La inflació fa incrementar el pressupost de l'Andorra Shopping Festival a 796.000 euros

Un 60% del pressupost del festival, que enguany es presenta amb el lema 'El shopping també es viu al carrer', es destinarà a una potent campanya de comunicació

Andorra la Vella-. El pressupost de l'Andorra Shopping Festival ha augmentat fins els 796.000 euros a causa de la inflació i a l'augment de costos quant a contractacions, allotjament o transport respecte a els 750.000 euros que es van destinar a l'esdeveniment l'any passat. Així s'ha anunciat aquest matí durant la presentació del certamen dedicat al comerç del país, que enguany tindrà lloc durant els tres primers caps de setmana de novembre, unes dates que s'han escollit estratègicament per a fer coincidir la cita amb les festivitats de l'Armistici a França i l'Almudena a Madrid. "S'ha vist adient desplaçar-ho una setmana més tard justament perquè el cap de setmana de Tots Sants ja tindrem l'afluència necessària de visitants" ha anunciat el ministre de Turisme i Telecomunicacions Jordi Torres, qui també ha fet saber que enguany el festival pretén igualar o superar la xifra de 500.000 visitants que va atreure l'any passat.

Un 60% del pressupost del festival, que enguany es presenta amb el lema 'El shopping també es viu al carrer', es destinarà a una potent campanya de comunicació que, tal com ha anunciat Torres, té previst emetre's per diversos canals i abastar una zona de cobertura que inclogui tant Andorra, França com Espanya. "Sabem que és un any de molta incertesa i que la gent decideix què farà a última hora" ha precisat el ministre. Tot i això, Torres ha apuntat que les previsions són bones i que un 53% dels visitants ja han manifestat la seva intenció d'assistir-hi.

L'esdeveniment comptarà amb una sèrie d'experiències com música en viu, una marató fotogràfica, teatre i dansa als museus com a novetat i també es recuperaran els tallers infantils. Torres, en aquest sentit, ha assegurat que el centre històric serà una de les zones emblemàtiques del festival, que prestarà especial atenció al 'retail'. "El shopping és l'activitat que ens ha ajudat a créixer com a país" ha assegurat. "Volem que el festival sigui una experiència global i que es pugui gaudir amb amics i famílies" ha precisat el ministre, tot puntualitzant que "és la manera que tenim per poder donar suport al teixit empresarial d'Andorra" durant "les èpoques baixes". Tota la programació es pot consultar a través del web de Visit Andorra.

 

Andorra Mountain Music

Torres ha comentat també en referència al festival Mountain Music que des d'Andorra Turisme "no hem tingut cap mena de comunicació oficial ni oficiosa segons s'estava intentant programar un altre esdeveniment". En aquest sentit, el titular de la cartera de Turisme ha assegurat que "allò que no farà Andorra Turisme serà contra programar qualsevol tipus d'activitat". Així mateix, Torres ha avançat que el festival Hivernation es realitzarà i que des de l'entitat pública s'està treballant per a poder celebrar el Mountain Music a finals del mes de març de l'any que ve, coincidint amb les finals de la Copa del món d'esquí. Una futura tercera edició que, tal com ha assegurat Torres, preveu programar artistes de nivell. "Les edicions passades han funcionat molt bé i nosaltres volem continuar apostant per aquest tipus d'esdeveniments i per un públic atret per aquestes actuacions" ha detallat.