Una activitat nocturna a l'exterior de la borda de Conangle. (Foto: Naturland)
Circuit Esquirol. (Foto: Naturland)
Dos nens participant a l'activitat jeep a pedals. (Foto: Naturland)
Empresa

Naturland tanca l'any amb una facturació rècord que supera els 4,8 milions d'euros

Camprabassa registra -en un primer balanç provisional- un augment dels ingressos del 35% respecte el 2021 i d’un 30% respecte al 2019

Sant Julià de Lòria.- El primer balanç provisional del 2022 apunta dades més que optimistes per Naturland. Des del canvi de direcció, aquest ha estat el primer cop que el centre ha obert les portes tot l'any, el què permet consolidar Naturland com una oferta de lleure familiar en qualsevol època de l'any.

El 2022, ha estat el primer any en què el nou equip ha pogut treballar al 100% -des de la pandèmia de COVID- i els resultats –a manca de tancar oficialment els comptes- són molt positius: Més de 106.600 persones han gaudit de les propostes de Naturland, el que suposa un increment de més del 22% respecte al 2021.

Un augment, que s'ha vist reflectit també en les dades de facturació, que enguany - previsiblement- superaran els 4,8 milions d'euros d'ingressos; un 35,51% més que l'any passat i un 30% més que els 3,7 milions d'euros del 2019. Així doncs, 2022 ha estat el millor any en la història de la societat.

El balanç provisional és, doncs, positiu, tal com explica el director de Naturland, Xabier Ajona, que ha avançat que "continuem centrats en la desestacionalització i l'aposta per noves unitats de negoci per anar creixent. Una estratègia que ja està donant fruits."

Més enllà dels bons resultats obtinguts al tancament de la temporada d'hivern 21-22, en què el nombre d'esquiadors i dies d'esquí es va pràcticament doblar, passant dels 2.345 als 4.730 en aquest darrer cas, s'han assolit bons resultats durant les vacances de Pasqua, i la temporada d'estiu ha estat també la millor en la història del centre. Com apunta Ajona: "No només hem tingut la millor temporada d'estiu, és que aquest ha estat fins ara, el millor any de la societat."

La voluntat de Naturland és anar incrementant i diversificant l'oferta d'activitats, amb propostes com la celebrada el passat mes de juny amb el primer esdeveniment de BTT, que vol ajudar a consolidar i promocionar el Naturland Bike Center.

L'any 2022 clou també amb bons resultats per la setmana de la Puríssima i l'inici de les vacances nadalenques. Com explica el director de Naturland, Xabier Ajona, "el fet de ser de les poques estacions nòrdiques de l'entorn que està oberta i que pot oferir servei, gràcies als esforços realitzats per l'equip de l'estació, ens ha beneficiat, així com les bones temperatures, que han permès als visitants gaudir de les activitats de la cota 1600."

La política d'adaptació de l'oferta a les condicions de cada època de l'any, ha permès mantenir gran part de les propostes ubicades al sector de la cota 1600 durant l'hivern, i a més s'hi ha afegit un dels plats forts de l'any amb la recent obertura del Forestline.

A més, també han tingut molt bona acollida les experiències nocturnes tant d'estiu (buggies) com d'hivern (motos de neu i moonbike), la Nit de les llàgrimes de Sant Llorenç; la nit de bruixes, i l'experiència "Pare Noel", totes elles combinades amb una oferta gastronòmica temàtica específica.

Dades generals 2022 versus 2021

Consum mitjà per visitant: augmenta un 10,89%

Facturació global: augmenta un 35,51%

Afluència: augmenta un 22,14%