El ministre d'Economia i Empresa en funcions, Jordi Gallardo, en un acte celebrat aquest matí a l'auditori nacional d'Ordino. (Foto: C.C.T.)
Mobilitat

El tercer vol a Madrid depèn d'una última reunió a 'caixa o faixa' entre el Govern i el sector privat

"No podem esperar més si es vol comercialitzar durant el primer semestre el tercer vol, seria una llàstima que no es pogués fer, però ho intentarem fins al final", diu Gallardo

Ordino.- El ministre de Presidència, d'Economia i Empresa en funcions, Jordi Gallardo, ha explicat aquest dijous al matí que el tercer vol a Madrid depèn d'una última reunió que se celebrarà la setmana vinent entre el sector privat, el Govern i l'operadora. El ministre en funcions ha assegurat que aquesta reunió "serà a caixa o faixa, no serà per acostar postures. Tothom veu interès en el vol, però estem arribant a un nivell de detall que pot dificultar que l'acord es tanqui. No podem esperar més si es vol comercialitzar durant el primer semestre el tercer vol, seria una llàstima que no es pogués fer, però ho intentarem fins al final".

El punt de desacord entre les parts ha estat la petició d'una part del sector privat perquè el Govern garantís el retorn de la inversió en bitllets, en cas que no els poguessin vendre tots, segons ha indicat Gallardo. Aquest ha assegurat que "de la mateixa manera que el Govern fa una aportació, l'altra part, que ha de ser el sector privat, és l'aposta en la compra de bitllets. Algunes empreses podran usar els bitllets pels seus treballadors, però potser on toca fer un esforç complementari és el sector hoteler o les pistes d'esquí, que són les que comprarien els bitllets per crear paquets. L'eina que voldrien tenir per poder fer aquests paquets i que els asseguri que si no es compren aquests bitllets no els hi representi un cost, que és el que se'ns demana des d'una part del sector privat, nosaltres no ho podem permetre".

Sobre la posada en marxa d'un nou destí, el ministre en funcions ha anunciat que l'objectiu del Govern és que a finals del 2023 es puguin comercialitzar dos nous vols, en aquest cas entre l'aeroport d'Andorra-la Seu i les ciutats de Palma de Mallorca i París. "Un cop el departament avanci en el projecte de l'heliport, se centrarà a treballar els dos concursos per trobar operadors per connectar amb París i Mallorca. La bona notícia és que a finals d'any, com a mínim, hi hagi una de les dues destinacions".

Pel que fa a la possibilitat d'obrir un nou vol a Londres, Gallardo ha explicat que el procés de concurs és més complex. "És una connexió fora de l'espai Schengen i són 'tempos' diferents, perquè no depèn sols del concurs internacional, sinó que depèn que les converses amb el govern espanyol avancin, perquè l'aeroport pugui rebre vols fora de l'espai Schengen."