Un dels busos que a partir d'aquest dimecres cobrirà la línia entre Andorra i la Seu d'Urgell. (Foto: M. F.)
Un dels busos de la línia entre Andorra i la Seu d'Urgell. (Foto: M. F.)
El conseller delegat d'Hife, Josep Maria Chavarria, amb el secretari d'Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné i el director d'Energia i Transports, Carles Miquel. (Foto: M. F.)
El conseller delegat d'Hife, Josep Maria Chavarria, i el secretari d'Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, conversen davant un dels busos de la nova línia. (Foto: M. F.)
El conseller delegat d'Hife, Josep Maria Chavarria, i el secretari d'Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, a l'interior d'un dels autobusos. (Foto: M. F.)
El conseller delegat d'Hife, Josep Maria Chavarria, i el secretari d'Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, conversen davant un dels busos de la línia. (Foto: M. F.)
El conseller delegat d'Hife, Josep Maria Chavarria, i el secretari d'Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, davant un dels busos de la nova línia. (Foto: M. F.)
Mobilitat

Hife comença a operar la connexió de la Seu d'Urgell i l'aspiració és que es doblin els usuaris actuals

L'empresa ja compta amb tots els permisos i ha fet una inversió de 600.000 euros

Andorra la Vella.- Després que hagi arribat el permís per part del Govern espanyol perquè Hife pugui operar la línia entre la Seu d'Urgell i Andorra la Vella (calia una doble autorització d'Andorra i Espanya), el nou servei s'ha posat en marxa aquest dimecres. Això suposarà, tal com es va anunciar en el moment en què es va confirmar la nova concessió, que hi haurà més freqüències, nous abonaments i també més amplitud horària i serveis de busos exprés entre el país i la capital de l'Alt Urgell. L'objectiu és poder doblar la xifra actual d'usuaris amb què compta la línia, en el marc de l'aposta del Govern pel foment del transport públic.

El conseller delegat d'Hife, Josep Maria Chavarria, ha destacat que les expectatives quant a l'increment d'usuaris que aquest nou servei pugui comportar són "a llarg termini", tot i que ha reconegut que és "un mercat nou ple d'oportunitats". Ha afegit que quan es fa una nova oferta aquesta pot tardar en consolidar-se un any, però s'ha mostrat convençut que l'aposta funcionarà, ja que "per tenir una línia regular que funcioni bé necessitem tres aspectes" que creu que es donen en aquesta concessió, com, en primer lloc, "vehicles que siguin competents", i en aquest cas són híbrids de darrera generació, adaptats per a persones amb mobilitat reduïda i amb serveis com wifi o endolls; el segon seria tenir freqüències i en aquest cas es passa de catorze a trenta diàries, 20 de les quals a càrrec d'Hife i altres deu de Camino Bus, que oferiran el servei de manera alterna perquè hi hagi un bus cada trenta minuts; i la tercera aposta seria el preu i en aquest sentit, Chavarria ha detallat que hi haurà abonaments de deu, vint i 30 viatges amb els quals es poden obtenir fins a un 55% de descompte. Les targetes per a aquests abonaments, ha destacat, es podran adquirir a les oficines d'Hife, a la plaça Guillemó. A més, també hi haurà un abonament virtual i una app que permetrà saber en temps real on es troba l'autobús.

El secretari d'Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, ha posat en valor que es millorin "les comunicacions d'Andorra amb l'exterior" i que es faci "augmentant les freqüències tres vegades i reduint el preu del bitllet amb nous abonaments". Amb aquesta aposta Forné s'ha mostrat convençut que es podrà doblar la xifra d'usuaris actuals.

El fet que s'ofereixen serveis exprés, aprofitant la línia fins a Lleida o busos especials, farà que hi hagi servei entre Andorra la Vella i la Seu d'Urgell de quatre de la matinada a 21.30 hores de la nit de dilluns a dissabte, mentre que en sentit contrari, el primer servei serà a les 6.30 hores i el darrer a les 23.45. Els diumenges i festius la sortida des d'Andorra serà també a les quatre de la matinada i la darrera a les 21.15 hores, mentre que el servei de la Seu arrencarà a les set del matí i s'allargarà igualment fins a les 23.45. Els serveis exprés sortiran en tots els casos des de l'estació nacional d'autobusos i es tracta de busos pensats per fer altres connexions amb línies internacionals que operen a la Seu o en hores punta.

El conseller delegat d'Hife ha recordat que la inversió que ha fet la companyia és de 600.000 euros i ha destacat que fins que el servei estigui consolidat el que pretenen és anar incrementant els usuaris "diàriament" i que del que es tracta és de "donar el màxim de possibilitats, la màxima oferta possible" perquè els usuaris puguin fer el trajecte entre Andorra i la Seu.