Diumenge 28 d'abril de 2024
|
08:56 H
Un telèfon mòbil.
 
Un telèfon mòbil.   (Foto: Arxiu ANA)
Indicadors

Els abonats a la telefonia mòbil creixen un 11,4% al novembre

Andorra la Vella.- El mes de novembre es va tancar amb 51.435 abonats als serveis de telefonia fixa, 122.958 als serveis de telefonia mòbil i 41.372 abonats a internet de banda ampla. Aquestes dades suposen una variació percentual positiva de l'1,4% respecte al mes de novembre de l'any anterior en telefonia fixa i de l'11,4% en telefonia mòbil. Quant a abonats a internet de banda ampla, també es registra una variació percentual positiva del 2,1%.

Pel que fa als abonats en telefonia fixa, destaca la variació percentual positiva en abonaments a canals xarxa veu corporativa, amb un 3,1% respecte al mes de novembre de l'any anterior. En telefonia mòbil, destaca l'increment de prepagament, amb un 21,4%. Aquest increment suposa el 54,7% del creixement anual dels abonaments a telefonia mòbil.

Entre els mesos de gener i novembre, i en comparació amb el mateix període de l'any anterior, tant telefonia fixa, mòbil com internet de banda ampla presenten variacions percentuals positives del 2,0%, 15,7% i 3,1%, respectivament. La modalitat de prepagament creix un 42,5% respecte al mateix període de l'any anterior i suposa el 68,8% de l'increment de les dades de telefonia mòbil.

Quant als abonaments per servei, les dades mitjanes dels darrers dotze mesos se situen en 51.150 abonats per a la telefonia fixa, és a dir, una variació percentual positiva del 2% respecte al període anterior. Pel que fa a la telefonia mòbil, se situen en 117.945 abonats, reflectint un increment del 16,1%. Aquesta variació ve principalment donada per l'increment del prepagament (un 45% més) i suposa el 69,9% del creixement de la telefonia mòbil respecte al mateix període anterior.

Per últim, internet de banda ampla se situa en 41.029 abonats, mostrant una variació percentual també positiva del 3,1%.

El tràfic telefònic en minuts sense internet durant el mes de novembre se situa en 12,92 milions, equivalent a una variació percentual negativa del 4% respecte al mes de novembre de l'any anterior. Pel que fa al tràfic nacional, ha estat de 9,10 milions de minuts (70,4% del total i equivalent a un 3,6% menys respecte a l'any anterior), mentre que el tràfic internacional ha estat de 3,82 milions de minuts (29,6% del total i equivalent a un 4,7% menys respecte a l'any anterior).

Durant els primers onze mesos de l'any, en comparació amb el mateix període del 2022, hi ha una variació percentual negativa del 6,9% en el tràfic telefònic en minuts sense Internet. Això és degut al fet que el tràfic nacional experimenta un descens del 6,8% i el tràfic internacional del 7,2%.

Quant a les dades acumulades al llarg dels darrers dotze mesos, el tràfic telefònic en minuts sense internet se situa en 153,91 milions, el que representa una variació percentual negativa del 8,2% respecte al mateix període anterior. Pel que fa al tràfic nacional, els minuts han estat de 103,36 milions (67,2% del total i un 8,3% menys respecte al mateix període de l'any anterior) i, pel tràfic internacional, els minuts han estat de 50,54 milions (32,8% del total i un 8% menys respecte al mateix període de l'any anterior).

Notícies relacionades