Dimarts 07 d'octubre de 2025
|
23:18 H
Reunió del ministre de Funció Pública i Transformació Digital, Marc Rossell, amb el sector empresarial.
Reunió del ministre de Funció Pública i Transformació Digital, Marc Rossell, amb el sector empresarial. (Foto: Govern)
Reunió del ministre de Funció Pública i Transformació Digital, Marc Rossell, amb el sector empresarial.
Reunió del ministre de Funció Pública i Transformació Digital, Marc Rossell, amb el sector empresarial. (Foto: Govern)
Actualitat

Les empreses fan sis vegades més gestions en línia que fa un any a la Seu Electrònica

  El punt ha rebut 2.456 tràmits vinculats a empresa durant el setembre, amb una resposta més ràpida i eficient.

Andorra la Vella.- El Govern ha fet balanç del primer mes de funcionament del nou espai de tràmits específic per a empreses, ubicat a l’edifici administratiu de Prat del Rull, i ha destacat els resultats positius en termes d’eficiència, digitalització i satisfacció dels usuaris.Segons ha explicat el ministre de Funció Pública i Transformació Digital, Marc Rossell, el nou espai “ordena el sistema, redueix el temps d’espera i impulsa la digitalització”. L’acció forma part d’un pla global de millora del servei de tràmits, orientat a oferir una atenció més personalitzada i acompanyar tant ciutadans com empreses en la seva transició cap a la gestió digital. Durant el mes de setembre de 2025, el servei de Prat del Rull ha gestionat 2.456 tràmits vinculats a empreses, mentre que el servei de tràmits de Govern n’ha rebut 4.959 de ciutadania.

El creixement de l’activitat digital és especialment rellevant: el nombre de tràmits realitzats a través de la Seu Electrònica (www.e-tramits.ad) ha passat de 365 al setembre de 2024 a 2.071 enguany, un increment de gairebé sis vegades més.

“Atenem millor a la ciutadania i a l’empresa, avancem cap a la digitalització, reduïm el temps d’espera i descongestionem espais tensionats”, ha subratllat el ministre Rossell, destacant que aquesta tendència “confirma l’aposta del Govern per la transformació digital i la simplificació administrativa”.

El ministre també ha informat que ja s’han emès 60.198 certificats digitals —53.068 de ciutadà i 7.130 de representant—, una xifra que demostra, segons Rossell, “un ús gairebé estès entre tota la ciutadania d’aquesta eina necessària i gratuïta per comunicar-se digitalment amb l’administració”.

Esperes més curtes

El temps d’espera mitjà per a persones o empreses que sol·liciten cita prèvia és ara de set minuts, una dada que el ministre considera “indicadora d’una millora real del servei”. Tot i això, Rossell ha reconegut que encara hi ha entre un 30% i un 40% de cites que no es presenten, i ha anunciat que es treballarà per reduir aquest percentatge per garantir un ús més eficient dels recursos.

El pla de millora també ha inclòs un increment de la plantilla, que ha passat de 11 a 19 treballadors, així com una simplificació dels formularis i procediments. A l’inici de la legislatura hi havia 1.350 tràmits disponibles, mentre que actualment només en queden 527, una xifra que es reduirà fins a uns 450 en els propers mesos. Aquesta simplificació, segons Rossell, “facilita la tramitació en línia i millora substancialment l’experiència de l’usuari”.

Per afavorir l’acompanyament digital, el Govern ha reforçat l’atenció telemàtica mitjançant el telèfon 875 700 (opció 2, ‘atenció digital’), des d’on els ciutadans poden rebre assistència per completar tràmits des de casa o des de l’oficina.

A més, l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana (OVAC) ha ampliat el seu servei a tota la població, quan fins ara estava limitada a persones no residents o amb mobilitat reduïda. També s’han habilitat dos punts d’autoservei assistits a les dependències del Servei de Tràmits de l’edifici administratiu, on els ciutadans poden presentar tràmits telemàticament amb suport presencial. Aquesta mesura busca alleugerir la pressió del servei presencial i, alhora, fomentar la formació digital dels usuaris.

Notícies relacionades