Dissabte 27 d'abril de 2024
|
01:50 H
Establiment de Telepizza a Andorra la Vella.
Establiment de Telepizza a Andorra la Vella. (Foto: Telepizza)
Empresa

Telepizza va perdre 10,4 milions el 2018 per despeses de la seva aliança amb Pizza Hut

Madrid

Telepizza va registrar pèrdues de 10,4 milions d'euros el 2018, en contrast amb el benefici net de 31,8 milions d'un any abans, a causa de les despeses i ajustos derivats de l'aliança estratègica signada amb Pizza Hut. En un comunicat, els responsables de l'empresa espanyola de restauració –actualment objecte d'una opa llançada pel fons KKR– han assenyalat que aquests costos van provocar un impacte negatiu de 42,1 milions d'euros en els seus comptes.

Segons l'informe de resultats enviat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) espanyola, el benefici abans d'impostos –que no recull aquestes despeses i ajustos– es va situar en 40,8 milions. La facturació neta de l'empresa es va reduir un 5,7%, fins als 340.300.000 d'euros, mentre les seves vendes en cadena –on s'inclouen els ingressos generats per les seves franquiciades i màsters franquiciats– van ascendir a 636 milions d'euros, la qual que suposa un augment del 14,5%.

D'aquesta última xifra, 369 milions van procedir del seu negoci a Espanya, unitat que va millorar un 4,2% i va acabar l'any amb 720 botigues, dotze més que un any abans.

La companyia va tancar l'exercici amb 2.631 botigues en 39 països, xifres que inclouen els establiments de Pizza Hut que gestiona a l'Amèrica Llatina (excloent Brasil), el Carib, Espanya, Andorra, Portugal i Suïssa. Excloent la incorporació d'aquests locals per la seva aliança amb Pizza Hut, el grup va registrar 44 obertures netes durant l'any passat, fins a les 1.658 botigues.

De fet, la seva previsió per 2019 és arribar als 2.700 locals i que el seu volum de vendes s'aproximi als 1.200 milions d'euros, a més d'aconseguir un ebitda d'entre 75 i 80 milions i invertir al llarg de l'exercici més de 40 milions. Sobre l'aliança amb Pizza Hut, la companyia ha informat que prepara a Espanya 34 obertures per al proper any sota aquesta ensenya, al que sumarà 53 conversions d'actuals Telepizza que passaran a operar amb aquesta altra marca. Les fàbriques d'Espanya, Colòmbia, Equador i Xile ja estan preparades per produir els ingredients que fa servir Pizza Hut.

Notícies relacionades