Dilluns 29 d'abril de 2024
|
17:51 H
Un instant de l'espectacle del Cirque du Soleil d'aquest any.
 
Un instant de l'espectacle del Cirque du Soleil d'aquest any.   (Foto: Andorra Turisme)
Turisme

MŪV ha generat un impacte econòmic al país de 20,9 milions d’euros

Andorra la Vella.- L’espectacle MŪV del Cirque du Soleil ha generat un impacte econòmic general al país de 20,9 milions d’euros, unes xifres semblants a les que es van assolir el 2019, quan es va celebrar l’últim espectacle de la companyia canadenca abans de l’obligat parèntesi de dos anys a causa de la pandèmia, tal com han informat des d'Andorra Turisme.

Els ingressos d’enguany s’han incrementat un 18% gràcies a l’augment de la venda d’entrades i al creixement de les partides de marxandatge, patrocinis i de restauració. D’altra banda, les despeses logístiques s’han vist augmentades en un 31% per l’efecte de la inflació, els costos empresarials i el context econòmic mundial. Les despeses inherents al Cirque du Soleil s’han mantingut perquè es disposava d’un contracte signat des del 2019 per a les edicions traslladades al 2022 i 2023.

Malgrat aquests condicionants, els resultats obtinguts són "positius" ja que creixen els espectadors asseguts i es constata que l’espectacle del Cirque du Soleil continua sent un dels principals atractius turístics de l’estiu a Andorra, amb un 70% d’assistents atrets principalment per l’espectacle. Així ho ha exposat el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació del balanç de l’espectacle MŪV davant del sector turístic i comercial del país.

Aquesta era la primera ocasió en què el total de les entrades de l’espectacle eren de pagament. A més, la capacitat de cada una de les funcions va ser d’unes 4.500 persones. En aquesta edició, un total de 83.408 persones han assistit a les funcions amb una ocupació global del 86%. D’entrades assegudes se n’han venut 61.813, el que suposa una ocupació del 96% mentre que de les dempeus l’ocupació ha estat del 65%, un percentatge inferior respecte altres edicions però "previsible" al ser, per primera vegada, de pagament.

La majoria del públic assistent a l’espectacle procedia d’Espanya, en concret el 75,5% dels espectadors seguit d’un 16,3% d’andorrans, un 6,5% de francesos i un 1,7% d’altres nacionalitats.

Un dels aspectes més importants a destacar és l’increment d’espectadors que pernocten (un 88%) i l’augment de la pernoctació mitjana dels espectadors que per primera vegada ha crescut passant de 2,3 nits a 2,6 nits enguany.

De fet, el 70,2% dels espectadors afirma que el principal motiu de visita al país ha estat veure l’espectacle i aprofitar bona part de la seva estada per realitzar altres activitats.

Com a resultat, la despesa mitjana per persona i dia també ha crescut un 5,2% i ha passat dels 117,40 euros al 2019 als 123,45 al 2022, "un augment que vist el context econòmic internacional, és un indicador destacable ja que evidencia que l’espectador que assisteix al Cirque du Soleil té més capacitat adquisitiva que en l’edició anterior", indiquen.

La il·luminació, el so i la visibilitat de l’escenari juntament amb el procés de reserva i l’atenció rebuda són alguns dels aspectes més ben valorats pels enquestats. En concret, el públic ha valorat amb un 8,3 sobre 10 aquest espectacle.

Notícies relacionades