Diumenge 28 d'abril de 2024
|
00:50 H
Una de les alumnes participants en l'activitat de l'AR+I.
Una de les alumnes participants en l'activitat de l'AR+I. (Foto: AR+I)
Innovació

Una activitat de l'AR+I per donar visibilitat a les dones en la ciència aplega mig centenar d'alumnes

Andorra la Vella.- Mig centenar d'alumnes d'alguns dels centres dels tres sistemes educatius del país han participat aquest any a l'activitat proposada per Andorra Recerca i Innovació (AR+I), en el marc del Dia internacional de la dona i la nena a la ciència, que se celebra cada 11 de febrer. Des de l'AR+I fa anys que es promouen iniciatives pedagògiques per tal de donar visibilitat a aquesta data tan assenyalada entre l'entorn científic.

Així doncs, l'AR+I ha proposat enguany dur a terme una dinàmica que continuï la reflexió del rol de les nenes i les noies del país en la seva contribució a la recerca i la innovació, en la línia del títol que les Nacions Unides han escollit per aquesta 9a edició: 'Dones i noies en el lideratge científic: una nova era per a la sostenibilitat'.

La dinàmica proposada per l'AR+I ha consistit en posar en relleu el lideratge científic a través de la robòtica, com a àrea STEAM (que respon en anglès a les sigles Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Art i Matemàtiques). Seguint el lema proposat per Nacions Unides, s'ha dut a terme una acció conjunta amb l'aula tecnològica Loopa i les escoles per tal que infants i joves poguessin mostrar com, a través de la robòtica, desenvolupen i resolen reptes que el dia de demà podrien suposar avenços importants per a un món més sostenible.

La iniciativa ha permès conèixer què treballen els infants i joves d'Andorra, a més d'impulsar la interacció entre ells i elles. Les respostes han estat diverses i s'ha posat de manifest la creativitat de l'alumnat. Un cop realitzada l'activitat, es proposa treballar amb el vídeo final a les escoles, per tal que la reflexió i el debat posterior contribueixi a desenvolupar les competències, per una ciutadania crítica que alhora promogui el respecte i l'equitat.

Notícies relacionades