Divendres 17 de maig de 2024
|
04:20 H
La secretària d’Estat d’Igualtat i Participació Ciutadana, Mariona Cadena, i la cap d’àrea de Polítiques d’Igualtat, Mireia Porras, en una roda de premsa anterior.
La secretària d’Estat d’Igualtat i Participació Ciutadana, Mariona Cadena, i la cap d’àrea de Polítiques d’Igualtat, Mireia Porras, en una roda de premsa anterior. (Foto: SFG)
Empresa

Les empreses tenen l’obligació d’introduir les dades sobre la bretxa salarial entre homes i dones abans del 30 de juny

El Govern ha desplegat, via el reglament del registre públic de les dades i els indicadors sobre la bretxa professional de gènere, la Llei 6/2022 per a l’aplicació efectiva del dret a la igualtat de tracte i d’oportunitats i a la no-discriminació entre dones i homes.

Andorra la Vella.- El Govern ha desplegat, via el reglament del registre públic de les dades i els indicadors sobre la bretxa professional de gènere, la Llei 6/2022 per a l’aplicació efectiva del dret a la igualtat de tracte i d’oportunitats i a la no-discriminació entre dones i homes. Les empreses han d’introduir les dades corresponents al 2023 a través de la seu electrònica del Govern entre l’1 de maig i el 30 de juny. A partir del 2025, però, les dades salarials corresponents a l’exercici anterior s’hauran de facilitar anualment abans del 31 de març. Mentre que les empreses a partir de 50 treballadors hauran de dipositar una informació més exhaustiva, la resta de companyies amb plantilles més petites només hauran de dur un registre anual que inclogui la comparativa mitjana de retribucions globals anuals entre homes i dones, i la diferència de la retribució per franja d’edat i grup professional.

Les dades introduïdes al registre han de servir a les empreses per fer la diagnosi de la seva situació i plasmar en els plans d'igualtat les mesures per corregir la bretxa detectada. Govern tractarà els indicadors que s'obtinguin a través del Departament d'Estadística, i podrà contrastar-les amb altres estats o fonts, com poden ser les enquestes i estudis sobre la bretxa.
Registre públic de plans d’igualtat.

El Govern, en paral·lel, també ha creat el registre públic de plans d’igualtat. En aquest cas, tal com estableix l’article 57 de la Llei 6/2022, les empreses de 50 o més persones treballadores tenen l’obligació de desenvolupar els seus plans d’igualtat, que han de tenir una vigència màxima de quatre anys, i fomentar les mesures necessàries per eliminar les discriminacions directes i indirectes entre dones i homes en l’accés a l’ocupació i en la resta de condicions de treball, incloent-hi l’extinció del contracte. Per a les empreses amb menys de 50 treballadors, els plans d’igualtat són de caràcter voluntari. Els plans d’igualtat corresponents a l’any 2023 s’han de registrar, a través de la seu electrònica del Govern mitjançant el certificat digital, a partir de l’1 de maig del 2024 i fins a l’1 d’octubre del 2024. El departament de Treball calcula que unes 150 empreses estaran emplaçades a registrar els plans d'igualtat.

Notícies relacionades