Dimecres 29 de maig de 2024
|
23:09 H
El director general de Grandvalira Resorts, Juan Ramón Moreno, i el director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació de la temporada.
El director general de Grandvalira Resorts, Juan Ramón Moreno, i el director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació de la temporada. (Foto: M. F.)
El director general de Grandvalira Resorts, Juan Ramón Moreno, i el director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació de la  temporada.
El director general de Grandvalira Resorts, Juan Ramón Moreno, i el director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació de la temporada. (Foto: M. F.)
Turisme

Grandvalira Resorts dobla la inversió respecte de l'any passat i té 'bones expectatives' per a la temporada

Encamp.- Grandvalira Resorts ha fet una inversió per a la temporada 2023-2024 que arrencarà l'1 de desembre de 34,5 milions, "gairebé el doble" que la passada i amb "bones expectatives" de cara a l'arribada d'esquiadors, tal com ha subratllat el director general, Juan Ramón Moreno. "A data d'avui les xifres que tenim a sobre la taula són bones en comparació a la temporada passada, estan per sobre, i esperem que a l'inici puguem tenir unes condicions de neu bones i que puguem arrencar la temporada bé", ha manifestat. Moreno ha detallat en la presentació de la temporada que arrenquen uns anys "d'inversions molt altes", que es veuran en l'ampliació dels quilòmetres esquiables, en la innivació i en dos nous ginys.

D'aquesta manera, durant la presentació de la temporada Moreno ha recordat que Grandvalira Resorts preveu una inversió de 140 milions en els pròxims anys, segons els plans previstos, a banda dels diners que cada temporada es destinen a manteniment i millora dels dominis esquiables. Així, entre els 34,5 milions previstos aquesta temporada cal destacar que una de les principals novetats a Grandvalira és una nova àrea esquiable a la zona Encampadana de Canillo gràcies a la instal·lació del telecadira Seig, que ha permès guanyar tres pistes vermelles i cinc quilòmetres esquiables més. D'aquesta manera, ha remarcat, s'arriba als 215 quilòmetres i 140 pistes, mentre que Grandvalira Resorts creix fins als 308 quilòmetres esquiables. I també es fan millores en la innivació.
Al Pas de la Casa s'estrenarà l'edifici multifuncional Costa Rodona 2.222 amb un nou punt de venda, 230 taquilles per guardar esquís, noves sales per als clubs d'esquí, botiga de marxandatge i lloguer de material d'esquí, i una nova zona d'aparcament amb deu nous carregadors per a vehicles elèctrics. A mésa més, s'ha donat un important impuls als innivadors, amb 88 nous aparells, la qual cosa permetrà, per exemple, garantir la connexió al pla de les Pedres entre els sectors de Soldeu i Grau Roig ja des de l'inici de la temporada, tal com ha destacat Moreno. A Grandvalira també hi haurà sis nous circuits de raquetes de neu i un de nou per a esquí de muntanya.

Pel que fa a Pal Arinsal, es posa la primera pedra per a la connexió entre els dos sectors, amb el nou giny del Port Negre, de sis places desembragable que sortirà tot just de davant el restaurant El Niu. A més, a Arinsal hi haurà una nova pista blava, El Niu. El domini estrenarà quatre nous innivadors. Moreno també ha volgut destacar el projecte de l'heliport que quan estigui finalitzat (2025) servirà també per portar esquiadors a l'estació.

I a Ordino Arcalís s'amplia la zona de debutant de Planells, amb una nova pista. I quant a la innivació, 18 nous innivadors de neu de cultiu. Així mateix, el telecabina Tristaina estrena sis noves cabines amb les quals s'amplia la capacitat de transport.

Durant la seva presentació, el director general del domini esquiable ha fet molta incidència en l'aposta que es fa des de Grandvalira Resorts per la sostenibilitat, i en aquest sentit ha emfasitzat que gràcies als 110 innivadors nous es redueix el consum d'energia en un 90% i també ha reivindicat l'aposta per la producció pròpia i els carregadors per a vehicles elèctrics. El director general de Grandvalira Resorts també ha incidit en el fet que el pla de gestió hidrològic sostenible ha comportat un estudi que ha demostrat que l'impacte al medi ambient de les captacions és "pràcticament nul" i també que el fet que es faci neu de cultiu és positiu per "completar el cicle de la natura".

"M'agrada dir que som el líder del nostre entorn competitiu i el nostre client és molt exigent i llavors hem de mantenir els estàndards de qualitat que sempre hem tingut i que són molt alts", la qual cosa, comporta inversió, ha defensat Moreno sobre les xifres que es destinen aquest any a les diferents millores.

I pel que fa a les grans cites, en el calendari esportiu destaquen la copa del món femenina d'esquí alpí; la copa del món de quilòmetre llançat; la copa del món 'd'esquí de muntanya o el Freeride World Tour. Quant als esdeveniments culturals, s'espera poder tornar a acollir l'Elrow, en "les mateixes dates que l'any passat" i també l'Hibernation, tal com ha comentat també el director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, que ha detallat que per promocionar aquesta temporada d'hivern es destina 3,9 milions, uns 700.000 euros menys, ja que no caldrà produir l'espot publicitari. Budzaku ha recordat que l'any passat van venir al país 1,9 milions de turistes i que la previsió per a aquest any és créixer una mica, ja que ha recordat que l'increment d'aquest hivern respecte de l'anterior va ser del 25% i que, per tant, no es pot donar una altre augment tan significatiu. En aquest sentit, ha destacat que quantitativament és complicat créixer més tenint en compte la disponibilitat de llits, i per això ha recordat l'aposta per "un turisme qualitatiu" que es reflecteix en l'oferta de l'Andorra Selected. També ha parlat de la promoció en nous mercats com per exemple el Brasil, Colòmbia, Mèxic i l'Argentina.

Quant a esdeveniments, el responsable d'Andorra Turisme ha manifestat que jo es descarta l'Andorra Mountain Festival i que el que s'està és mirant com es pot "compaginar" amb el Cirque du Soleil. "És una negociació paral·lela també amb el Cirque. Hem de compaginar i equilibrar les dates d'esdeveniments i una cosa depèn de l'altra", ha remarcat Budzaku que ha defensat que el Mountain era un "concepte perfecte" perquè és un "element diferenciador" que tenen "poques destinacions" i que, per tant, es vol "aprofitar. Quant a les negociacions amb el Cirque du Solei, ha destacat que no s'ha definit encara si el contracte serà per als dos anys vinents o no ja que dependrà de qüestions com pot ser la ubicació. "Les dades que tenim són tan positives que no ens deixa dubtes de l'existència d'un contracte a llarg termini amb el Cirque, però depèn de tantes coses que ara no estem concentrats en aquest punt. De moment volem garantir l'any vinent", ha defensat.

Treballadors de les estacions

D'altra banda, i qüestionat sobre els treballadors que tindrà aquest any l'estació i el seu allotjament, Moreno ha destacat que aquest any comptaran amb 2.800 empleats, dels quals 2.200 són temporers. "Nosaltres hem ajudat també amb l'allotjament a 1.100 treballadors, que és una xifra molt bona", ha defensat, afegint que "cada vegada" fan "més esforços en aquest sentit perquè és molt complicat" i ha remarcat que aquesta temporada ja està resolt i estan "tranquils en aquest sentit".

Notícies relacionades