Diumenge 28 d'abril de 2024
|
21:07 H
El CEO d'Ecoalf Javier Goyeneche en una imatge cedida per la firma
El CEO d'Ecoalf Javier Goyeneche en una imatge cedida per la firma (Foto: )
Tendències

'El futur de la moda ha de ser sostenible o no pot ser'

Andorra la Vella.- Des de fa unes setmanes que la moda sostenible s'ha fet un lloc a Andorra. Fa dos anys que Pyrénées Andorra disposa d'un espai on Ecoalf, la firma de roba respectuosa amb el planeta, mostra les seves novetats. Ara la marca ha fet un pas més i des de finals de desembre s'ha instal·lat en un local propi ampliant, així, la seva xarxa internacional de botigues. El nou punt de venda, situat a l'avinguda Meritxell número 76, neix amb la voluntat de continuar donant a conèixer les darreres tendències en moda home, dona i nens. De tot plegat n'hem parlat amb el seu CEO Javier Goyeneche.

Com va sorgir la creació del concepte i la marca Ecoalf?

El concepte i el nom que hi ha darrere de la marca ve del naixement dels meus fills, Alfredo i Álvaro. Abans de començar aquest projecte, pensava en quin món deixaria els meus fills. Volia crear una marca de moda realment sostenible i vaig pensar que el més sostenible era no continuar utilitzant els recursos naturals del planeta de manera indiscriminada, per garantir les necessitats de les futures generacions. El reciclatge podria ser una solució si érem capaços de crear una nova generació de productes reciclats amb la mateixa qualitat i disseny que els millors productes no reciclats.


Ecoalf va néixer el 2009, la visió d’aleshores segueix vigent avui dia?

Una de les coses de les quals em sento més orgullós és que, des del naixement de la marca fins avui, la nostra missió i visió es mantenen més intactes i amb més força i transparència que mai. Nosaltres, com a consumidors i com a empresa, tenim a les nostres mans la responsabilitat de fer alguna cosa que vagi més enllà del negoci. La moda és una de les indústries més grans del món i la segona que més contamina, i tenim l’oportunitat i la responsabilitat de repensar el model econòmic que volem per al futur.

Lluir una peça Ecoalf defineix la persona que la vesteix?

Algú que tria una peça Ecoalf sobre una altra està comprant, d’una banda, moda, perquè no ens oblidem que som una marca de moda i que el disseny i la qualitat són part del nostre ADN. I, d’altra banda, sostenibilitat, perquè està apostant per una peça que durarà, ja que està feta amb materials d’alta qualitat i està renunciant al fast fashion i a un model de negoci de comprar-llençar.

Com veu el futur de la indústria de la moda i la seva relació amb la sostenibilitat?

El futur de la moda ha de ser sostenible o no pot ser. No podem continuar funcionant amb un model de negoci de moda diferent cada mes, mala qualitat i comprar-llençar, perquè això només genera més residus que acaben als abocadors. Però per fer realment un canvi a la indústria de la moda necessitem que les grans empreses també canviïn els seus models de negoci actuals i s’hi sumin.

Lògicament, encara que parlem de moda ecològica, la peça Ecoalf ha de tenir un disseny que entri pels ulls, que sigui atractiu. Per descomptat, Ecoalf és una marca de moda. La qualitat i el disseny atemporal són part de l’ADN d’Ecoalf com a signe de durabilitat i sostenibilitat. Creem productes funcionals, sostenibles i d’alta qualitat. Treballem cada any per fer peces atemporals, que es poden usar de temporada en temporada i que no passen de moda. No seguim les tendències, però això no impedeix que cuidem al detall l’eco-disseny de les nostres peces perquè agradin al consumidor.

Quina pot ser la peça estrella d’Ecoalf aquestes dates?

Per a home et diria el nostre abric Iceberg, que és un icònic de la marca. I per a dona, l’abric Kongur. Ambdós estan fets amb peces postconsum i amb el nostre Fil del Mar, fet a partir de bosses de plàstic recollides del fons del mar gràcies a més de 4.500 pescadors a través del projecte Upcycling the Oceans.

 

Notícies relacionades