Dijous 08 de maig de 2025
|
20:44 H
La façana de la CASS.
La façana de la CASS. (Foto: Arxiu ANA)
Indicadors

La CASS activa un intercanvi mensual de dades amb Espanya per controlar la defunció dels pensionistes

En funció de l'efectivitat del sistema, s'estudiarà la possibilitat de reduir el nombre de Fes de Vida demanades cada any

Andorra la Vella.- El consell d'administració de la CASS ha acordat l'entrada en funcionament del sistema de transmissió de dades de vivència de pensionistes andorrans residents a Espanya. Aquest intercanvi de dades consisteix en conèixer mensualment si els pensionistes de la CASS residents al país veí del sud han causat defunció i, per tant, cal aturar el pagament de la seva pensió. Es tracta d'una transmissió que, segons s'ha acordat, també es realitzarà en sentit contrari.

Així doncs, al llarg dels propers mesos es valorarà l'efectivitat d'aquest sistema, i si es considera que aporta prou informació dels pensionistes residents a Espanya, s'estudiarà la possibilitat de reduir el nombre de Fes de Vida demanades cada any (una al mes de maig i una al novembre) o eliminar aquesta petició.

D'altra banda, durant la reunió mantinguda pel consell d'administració, també s'ha acordat altres punts com ara l'adjudicació directa a la Fundació Privada Nostra Senyora de Meritxell per a la prestació del servei de destrucció certificada de documents; la licitació d'un concurs públic nacional per la contractació dels serveis d'arquitectura i enginyeria per la redacció del projecte de reforma de l'edifici administratiu de la CASS i la posterior direcció facultativa; i la licitació d'un concurs públic nacional per l'adquisició de dispositius informàtics d'usuari.

Notícies relacionades